Η Ευαγγελία Μουλά είναι φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές στα παιδαγωγικά και διδακτορικό στο παιδικό βιβλίο. Εργάζεται ως υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων στα Δωδεκάνησα κι έχει ένα γιο 19 χρονών, το Χρήστο.
Έχει στο ενεργητικό της τρία βιβλία (Αρχαία τραγωδία και παιδί: Όροι πρόσληψης και διαμόρφωσης εθνικής συνείδησης στη Μεταπολεμική Ελλάδα/ H Αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαίδευση (συνεργασία με Χ. Κοσεγιάν)/ Εκπαίδευση και Αειφορία: Καινοτόμες σχολικές δραστηριότητες στη Ρόδο και τα Δωδεκάνησα, (συνεργασία με Ι. Παπαδομαρκάκη).
Έχει συμμετάσχει με κείμενά της σε πολλούς συλλογικούς τόμους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει πάρει μέρος σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια και δημοσιεύσει σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα, πέρα από την ιδιαίτερη αγάπη της στα κόμικς, κινούνται στο πεδίο των πολιτισμικών σπουδών και της κριτικής παιδαγωγικής, καθώς επίσης και της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
Γνωρίστηκε με την Αναστασία Ρενιέρη, μέσα από μια ευτυχή – όπως δηλώνει η ίδια- συγκυρία, χάρη στον κοινό αγαπημένο φίλο και των δύο, τον πολυτάλαντο Νίκο Γιαμαλάκη, γνωστό στο χώρο των κόμικς ως Μάλκ.
Ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις της που σχετίζονται με τα κόμικς, κάποιες από τις οποίες έχουν ενσωματωθεί τόσο στο προηγούμενο, όσο και στο υπό έκδοση βιβλίο της, είναι οι παρακάτω:
- Κόμικς: από τη δημιουργία στην πρόσληψη και την παιδαγωγική τους αναπλαισίωση, Τμήμα σχολικών δραστηριοτήτων Β/θμιας εκπ/σης Δωδ/σου σε συνεργασία με το περιοδικό τέχνης και λόγου, Νησίδες. Ρόδος, 17-09-14 (υπό δημοσίευση).
- Αξιοποίηση κόμικς και ανιμέισον ως μέσα κριτικού περιβαλλοντικού γραμματισμού: το παράδειγμα του νερού. Σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης εισαγωγικό σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με τα ΚΠΕ Ανωγείων και Κορθίου Άνδρου. Κάλυμνος, 16-17/01/15.
- Αισχυλικά ίχνη στη λαϊκή κουλτούρα: Μετασχηματισμοί και χρήσεις θεμάτων και μοτίβων της Ορέστειας στα κόμικς. 38ο Συνέδριο Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, Βόλος, Nοέμβριος 2011/ σε Αισχύλος, ο δημιουργός της τραγωδίας, 2012, Αθήνα: Κατάρτι (isbn 978-960-9542-12-8).
- Η Οδύσσεια μέσα από σύγχρονα πολιτισμικά «κείμενα» και η εκπαιδευτική τους αξιοποίηση. Κινηματογράφος και κόμικς στην υπηρεσία της κριτικής πρόσληψης του Ομήρου αλλά και της εποχής μας, 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου εφαρμοσμένης παιδαγωγικής και εκπαίδευσης, Αθήνα, 5-7/10/2012.
- Όταν η Κοκκινοσκουφίτσα ξεστράτισε από το μονοπάτι των Grimm και πήρε αυτό των κόμικς. Συμβατικές και ανατρεπτικές αναγνώσεις της Κοκκινοσκουφίτσας στα κόμικς. Διεθνές Συνέδριο 2-24/11/2012- Συνέδριο “Οι αδελφοί Grimm και το λαϊκό παραμύθι: αφηγήσεις, αναγνώσεις, μεταμορφώσεις, (συνδιοργάνωση Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Αιγαίου)./ Διαδρομές, τεύχος 115, Φθινόπωρο 2014: 8-27.
- Παραλογοτεχνία και κόμικς- η περίπτωση του Ντίσνεϋ, Διαδρομές, τεύχος 81, Άνοιξη 2006.
- Αρχαία ελληνικά σε κόμικς: Μια διαθεματική πρόταση στα πλαίσια του οπτικού εγγραμματισμού, Φιλόλογος, τεύχος 906, Καλοκαίρι 2009: 906-917.
- Η πολυδύναμη και πολυεπίπεδη σχέση κόμικς και λογοτεχνίας: διαμεσική επικοινωνία, διακείμενα, εγκιβωτισμοί, οσμώσεις και θεωρητικές αναζητήσεις, Keimena, τεύχος 19, 2014.
- Αντιγόνη σε κόμικς, Κινηματογραφικότητα και Ανασημασιοδότηση, Νέα Παιδεία, τεύχος 131, Σεπτέμβριος 2009.
- Η αρχαία Ελλάδα ως “εαυτότητα” στην ελληνική παιδική λογοτεχνία και ως “ετερότητα” στα εικονογραφηγήματα του Ντίσνεϋ, Σύγκριση, τεύχος 17, 2006.
- Ακόμα και οι Υπέρ- ήρωες έχουν ψυχή… Οικογενειακές σχέσεις στον Spiderman ή η νοσταλγία της Αμερικής του 50, Keimena, τεύχος 14, 2011.
- Iphigenia of Apostolidis- Tragakis: – A Greek Tragedy’s comic book adaptation: rupture with the tradition and renewal of the message in a daring artistic venture, Zesztyty Komiksowe, no 10, Poland (ISSN 1733-3008)
- Comic: A Greek word – a Greek world too? Comics in Greece today, Zesztyty Komiksowe, no 11, Poland.
- Greek Classics through Comic Books: Negotiating cultural tradition under the fidelity pseudo- dilemma, Journal of Literature and Art Studies, June 2012, vol.2, no6, 587-605.
- Comics and its poetics of humor, in Komiks Kontekstowy, Gajewska Grazyna and Rafal Wojcik (eds.), Poznan: Publishing House of the Poznan Society for the Advancement of the Arts and Sciences, 2011 (isbn 978-83-7654-043-6)
- Comics in Education: Reinforcing visual literacy, advocating intercultural discourse, 14-16-07-09,3d Global Conference on Visual Literacies, Mansfield College, Oxford/ (e- book), Beyond Textual Literacy: Visual Literacy for creative and critical Inquiry, Mary Drinkwater (ed.), Interdisciplinary Press, Publishing Creative Research, pp. 253-264. ( isbn 978-1-84888-007-8)
- How the historical context is absorbed into the “language” of comic books for children: The case of Greek Tragedies’ adaptations, 3d International conference (IOLC) 2010, Azadeh Shafaei (ed.) Frontiers of Language and Teaching, Universal Publishers, Boca Raton (isbn 978-1-61233-000-6).
- Introducing comics in the classroom: a Trojan horse to literacy, linguistic performance and creative writing. Vol. 3, 174-182. Frontiers of Language and Teaching, 2012 (isbn 9781612335599).
- Comics and Literature in a Multivalent and Multidimensional Interplay: Debunking Cultural Stereotypes and Redefining Literariness in Yue Yun Yvette (ed.). Advances in Social Science Research, Australian Cultural and educational Institute, Sidney 2013, 141-156. (isbn 978-0-9875862-0-9)
- Myth as a vehicle for utterances on contemporary cultural stereotypes: Cultural myths, undercurrent political rhetoric, censorship, western meta- ethics and transmedial intertextuality in comic book’s Hercules, International Conference of Critical Pedagogy, Athens:10-14/07/2012.
- Teaching History through Comics. Ideological discharge and political projections, International Conference on Education, Research and Innovation, Madrid, 16-18/11/2009 (virtual presentation) (isbn 978-84-613-2965-7).
[divider style=”none”]
[/divider]